woensdag, november 08, 2006

Learning 2.0

Vandaag weer eens even op twee favoriete blogs gesnuffeld en beiden komen met web 2.0 en leren naar voren. Op frankwatching een artikeltje over een sessie over leren en 2.0 van de club NetOO. Als je dus expertise op maat zoekt van een aantal ondernemers in het onderwijs dan kun je bij deze club terrecht. Wat me wel opviel is dat ze allemaal aan de TU Twente hebben gestudeerd dus het is wel een bepaalde incrowd. Ik zou zeggen, zet het ook open voor andere deskundigen over onderwijs en aanpalende gebieden. Dat maakt het sterker.

Op de site van Pierre Gorissen stond ook een leuk bericht. Het gaat over een online training die je kunt volgen over web 2.0. Je kunt allerlei web 2.0 tools gaan uitproberen zodat je zicht krijgt op wat het kan betekenen voor jou. In de reacties op deze post zie je een hoop mensen die hier in de Nederlandse situatie iets mee willen. Ik ook. Ik denk dat ThiemeMeulenhoff (het bedrijf waar ik voor werk) een bijdrage kan leveren aan het succes van dit prille idee. In de gespreken die ik afgelopen maanden heb gevoerd met directies en ICT adviseur in het onderwijs komt duidelijk naar voren dat onbekend, onbemind maakt en dat er aan de ICT professionalisering nog veel te doen valt. Forza 2.0!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten