vrijdag, november 03, 2006

Uitgevers en lef

Uitgevers zullen gedurfder moeten zijn bij het in de markt zetten van nieuwe initiatieven. Tegelijk moeten ze daar niet te veel geld voor uitgeven, zodat ze zich enkele mislukkingen kunnen veroorloven. Geslaagde testen kunnen eenvoudige worden uitgebouwd. En tot slot zullen de uitgevers de portemonnee moeten trekken om originele software te (laten) ontwikkelen. Want juist die software bepaalt of een goed plan ook goed uitgevoerd wordt.

Dit werd gezegd op The World Digital Publishing Conference & Expo. Zie hier meer over deze dagen op de website van de nieuwe reporter. Ik kan me erg goed vinden in wat er gezegd wordt. Over het algemeen wordt er voorzichtig geopereerd en zijn de meeste uitgeefbedrijven toegerust met zeer competente mensen die met name het oude kunstje goed kunnen uitvoeren. Nu de omgeving uitgevers dwingt om na te denken en actie te ondernemen zie je dat dat maar aarzelend gebeurd. Begrijpelijk maar o zo jammer. Er is nog een lange weg te gaan en als er slecht change management gevoerd wordt kan er veel energie verloren gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten