vrijdag, januari 08, 2010

Een procent

Ik kwam net de site een procent tegen en bedacht direct dat ik dit even zou moeten melden. Een mooi initiatief, welke goed gebruik maakt van web 2.0 technologie. Zo kan ik zelf bepalen waar mijn euro's naar toe gaan en kan ik dus zien wat er met mijn donatie gebeurd. Das een sterk staaltje transparantie, openheid en zeggenschap. Kon ik dat maar doen met elke euro die ik afdraag aan de Nederlandse staat. Ik zou dan bijvoorbeeld meer geld willen besteden aan onderwijs, minder aan defensie. Zou een een idee zijn om bijvoorbeeld elke burger ruimte te geven, om zelf te kunnen bepalen waar hij/zij bijvoorbeeld 10 % aan zou willen spenderen. Dan onstaat er ook direct meer zeggenschap, betrokkenheid en invloed van burgers. De techniek is er, nu het lef en de politieke wil om zoiets daadwerkelijk te realiseren. Het zou een goed ding zijn. Ik ga dit jaar proberen om 1 % van mijn tijd te besteden aan bloggen. Dat houdt in dat ik van mijn 4 uur vrijetijd (das ruim bemeten!!) per dag ik 1% reserveer voor bloggen. Dan kom ik op 16,8 minuten per week om een blog te schrijven. Dat moet lukken want ik heb nog genoeg te orakelen.

1 opmerking:

  1. Hi Emiel,

    Onder de noemer 'beter laat dan nooit' een reactie op je blog. Erg leuk geschreven! :-)

    Groet,
    Niels Jansen (1%CLUB)

    BeantwoordenVerwijderen