maandag, januari 26, 2009

Web 2.O in de publiek sector

Omdat ik bij een organisatie werk die vraagstukken oplost in met name de publiek sector ben ik me steeds meer gaan orienteren op web 2.0 initiatieven die in deze sector plaatsvinden. Zo ben ik er achter gekomen dat er een zeer actieve club web 2.0 ambtenaren is die onder het ministerie van Landbouw en Visserij resorteerd !!! Daar houden ze zich oa bezig met de inzet van internettechnologie om de publieke sector te verbeteren. daarnaast kwam ik via deze site ook op het Center for Public Innovation terrecht. Hier komt de wetenschap en praktijk samen. Zij hebben een programma opgesteld waarin ze via innovatie willen komen tot de zogenaamde Second Society. Een ambiteus plan met grote namen en partijen die hier in deelnemen. Een viertal ontwikkelingen maken dat we in een nieuwe maatschappij komen. Zie deze afbeelding

1 opmerking:

  1. Hoi,
    leuk dat je ons initiatief waardeert! Het is overigens niet iets van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, maar een initiatief voor alle ambtenaren. Of eigenlijk voor iedereen die wil meepraten over web 2.0 en de overheid. Doe je mee?
    :~Davied

    BeantwoordenVerwijderen