woensdag, april 04, 2007

Een Macbook is ook een boek

Sinds maandag ben ik in dienst bij BMC (Bestuurs en Management Consultants) en ga ik aan de slag als Senior Adviseur bij de expertisegroep Informatiemanagement en Dienstverlening. Ik zal me met name bezig gaan houden met vraagstukken op het gebied van leren en ICT en alles wat daar bij komt kijken. Wat wil ik nog meer !!! Een Macbook, nu ik weg ben bij de de meest innovatieve educatieve uitgever van de lage landen ? Ja graag want mijn IRex Iliad heb ik in moeten leveren. Ik werd gisteren op mijn wenken bediend want bij BMC wordt elke adviseur uitgerust met een Macbook. Super. Ben er nu voor de eerste keer mee aan het werk en mis de tweede muisknop op het touchpad. Dat is het vervelendste omdat ik zelden met een losse muis werk. Voor de rest werkt ie erg fijn en is de look en feel niet veel anders dan bij Microsoft. Het intuïtieve staat bij beiden erg hoog in het vaandel, even los van de vraag wie daar het eerst mee was.

Heb ook nog even gekeken op de website van de Apple en ze hebben daar een apart plekje ingeruimd voor Apple in het onderwijs. Daar staan een aantal leuke ideeën en ervaringen van mensen, scholen en dergelijke die met de Mac werken. Aardig om te lezen en goed te gebruiken bij mijn eerste klus bij BMC, een onderzoek i.o.v Kennisnet naar laptops in het onderwijs. Daarover later meer.

1 opmerking:

  1. Dag Emiel,
    Beetje late reactie op deze post (alsnog gefeliciteerd met je MacBook), maar ik neem de gelegenheid te baat om je even te wijzen op mijn blog over Macs, onderwijs en edutech: http://blog.helikonrta.nl

    Misschien dat je er nog eens iets nuttigs af kunt halen.

    BeantwoordenVerwijderen