dinsdag, maart 06, 2007

3-D wereld en onderwijs in Nederland

Ik las vandaag de blogpost van Vicki Davis genaamd The frontier of education: Web 3D . Ook al besproken door Wilfred Rubens, check it. Het is een uitstekende opsomming en er gebeuren een hoop mooie dingen in SL maar dat is nog geen reden dat het ook een succes zal worden. Ruim een jaar geleden heb ik bekeken hoe het onderwijs en 3d samen zouden kunnen gaan. Ik kwam toen uit bij Active Worlds. In Active Worlds heb ik toen rondgelopen in het oude Egypte en kon ik via links uitstapjes maken naar Het British Museum. Leuk ! Ik heb toen ook nog verder gezocht en kwam er achter dat er in Nederland een experiment is geweest in Active Worlds door het een school. Ik doel hier dan niet op hetgeen Nijgh Versluys hier in heeft gedaan want dat sucks hard time. Zij hebben namelijk een aantal opdrachten verstopt in een gebouwde 3-d omgeving. Jij moet deze opdrachten zien te vinden. Dat is net zoiets als het tentamens of andere opdrachten ergens verstoppen in een oud ketelhok ergens op school. Wat leer je daarvan behalve vinden ? Zo moet het dus niet. Helaas kan ik de link naar het goede Nederlandse voorbeeld zo snel niet vinden. Wie weet dat nog ? Dus Nederland. Ga niet hard werelden bouwen die niets toevoegen. Denk eerst goed na of 3D iets gaat toevoegen aan het onderwijs wat je voor ogen staat.

1 opmerking:

  1. Bedoel je misschien www.l3d.nl? Daar zijn een aantal Nederlandse scholen op leuke manieren bezig met Active Worlds.

    BeantwoordenVerwijderen