dinsdag, augustus 29, 2006

Web 2.0 en het Onderwijs

Ik ben van mening dat web 2.0 en onderwijs een combinatie is die het onderzoeken waard is. Ik ben daar nu mee bezig en ik kom er (gelukkig achter) dat er meer mensen mee bezig zijn in Nederland. Ik ga een aantal van deze mensen interviewen om te kijken waar wij als commerciele traditionele aanbieder van educatieve content in passen en of de ideeen die ik heb ook te realiseren zijn.

Ik kom op dit idee omdat er een aantal dingen waarneembaar zijn:
  1. Het hoger beroepsonderwijs in Nederland is flink veranderd en de ambities die ze hebben zouden wel eens goed aan kunnen sluiten bij web 2.0.

  2. De jongeren die de komende jaren het HBO bevolken maken in hun dagelijkse leven gebruik van social software.

  3. Opkomst van Open source, Open content, Crowd Sourcing producten en diensten

  4. The longtail theorie. Je kunt dankzij internet afnemers bereiken die je vroeger niet bereikte.

Er zijn vast nog wel meer redenen te bedenken maar deze vier neem ik als vertrekpunt. Eens kijken waar we op uit komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten