dinsdag, december 07, 2010

And now for something completely.......

Different, en toch ook weer niet. Sinds enige tijd ben ik niet zozeer meer bezig met social media maar veel meer met Internet in de brede zin. Social media is door zeer velen opgepakt en er wordt druk over gespeculeerd, geconverseerd en wat al niet meer. Ondanks de vele mooie dingen die het al heeft voortgebracht en de kracht ervan, kreeg ik het af en toe gevoel dat iedereen elkaar aan het napraten was/is terwijl er in de kern van de zaak weinig veranderde. Denk aan trends/hypes die de media ook tijden bepaald hebben zoals het eerste internettijdperk met  new economy, en daarna de virtual reality, second life, gaming en nu dus social media waaronder wikileaks nu even alle aandacht opzuigt. In de kern van al deze ontwikkelingen gaat het natuurlijk over Internet en de vele mogelijkheden die dit biedt. Zien we dat in de eerste, laten we zeggen, 20 jaar van het internet met name organisaties centraal stonden, de komende 20 jaar zal het individu centraal komen te staan. En juist rondom internet ontwikkelingen rondom het individu wil ik het hebben. Hoe kan het individu sterker komen te staan in de wereld, zodat deze niet alleen maar meer een slaaf is van het systeem, maar zelf de touwtjes in handen kan gaan nemen. Ik zie op Internet steeds meer ontwikkelingen die kant op gaan. In de komende serie blogs zal ik uitleggen wat ik met bovenstaande bedoel en hoe Internet de relatie tussen individu en organisatie gaat veranderen, zoals dat ook gebeurd is ten tijde van de industrialisatie.     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten