vrijdag, april 10, 2009

Hypes, twitter en katten


Er is wel heel veel aandacht voor Twitter op dit moment. Das op zich vreemd want twitteren is eigenlijk een gelimiteerde vorm (14o tekens) van chatten, wat we al sinds jaar en dag kennen vanuit MSN. En wat blijkt nu, MSN is met name populair onder jongeren, en u raad het al, Twitter onder 30 + ers. Kortom elke generatie zij eigen speeltje. Dit soort hypes rondom technolgie zien we veel vaker en Gartner heeft hier ook een model voor ontwikkeld. Een zogenaamde hype cycle. Onderstaande is van 2008. Zie hier de toelichting. Ook een afbeelding toegevoegd zoals velen Twitter zullen gaan ervaren.

Martin Bril is vandaag in de Volkskrant aan het katten richting Maxime Verhagen omdat ie twittert over zijn bezigheden maar dat doet met te weinig diepgang aldus Bril (Verhagen is bv nu op weg naar Naarden voor het bijwonen van de Mathaus Passion). Dat mag en kan zo zijn, maar in het kader van openbaarmaking en het transparanter maken van hetgeen de politiek/openbaar bestuur doet, is het een prijzenswaardig initiatief. Over katten gesproken. Er is nu een site in de lucht gekomen waarin iemand zijn katten laat twitteren met de inzet van technolgie !! Kijk dat zijn nu creatieve mogelijkheden van het web. Ik stel voor dat we elke Europarlementariƫr uitrusten met een RFID chip en deze ook langs de kattenscanner laten lopen als ze binnen komen en weer vertrekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten