donderdag, februari 26, 2009

Jan de Zen man

Mijn manager gaat zondag op voor zijn examen als Zen leraar. Nou heeft hij mij daar wel eens over verteld, mede omdat hij vanuit Schiedam daarvoor helemaal naar (godvergeten) Malden rijdt en ik daar vlakbij woon. Ik denk dan van zo zo, dat is een heel stuk rijden voor....., ja voor wat eigenlijk. Ik ben nou niet zo thuis in Zen dus ik even Googlen en kom dan een filmpje tegen van de man, die jawel, ook Barney de darter, heeft gecoacht en dus ook mijn manager.

Als embedded niet werkt dan hier de link
En juist over dat autoritje heeft deze man het even. Terecht merkt hij op dat je van zo'n ritje ook kunt genieten. Ik vertaal dat met de woorden onderweg zijn is wellicht belangrijker dan het doel bereiken. Want voor welk doel gaan we eigenlijk ? Kortom, wellicht is dat Zen ook iets voor mij en mijn ietwat onrustige natuur. Ik word er nu al onrustig van.

1 opmerking:

  1. wat een mooie woorden en wat raar dat je net zo'n filmpje moet tegenkomen.

    BeantwoordenVerwijderen