dinsdag, februari 10, 2009

Competentiegericht onderwijs in het MBO. Das nog niet best

Ik las net op RTL dat het competentie gerichte onderwijs in het MBO vooral een van bovenopgelegd ding is en dat er veel te weinig draagvlak is vanuit de vloer. Zie deze constateringen uit het rapport:












Er staat nog veel meer maar dit viel mij direct het meeste op. Met name het punt over draagvlak kan ik maar moeilijk begrijpen. Veranderingen die ingrijpen op primaire processen eisen een gedegen verandermanagement aanpak. Dat is een vak op zich. Ik denk dat in deze huidige tijd waarin er zoveel op organisaties afkomt (en met name de publieke sector) het zeker niet overbodig is om flink te investeren in verandermangement. Je investeerd daarmee in de mensen waar de verandering het meeste voelbaar is en waar je afhankelijk van bent. Dat lijkt me een essentiele voorwaarde voor succes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten