woensdag, februari 04, 2009

Augmented reality oftewel toegevoegde realiteit, das echt vet

Kijk, we komen steeds dichter bij de gedroomde werkelijkheid. Augmented reality maakt steeds meer mogelijk. Ik ben me aan het oriƫnteren op de G1 of de I-Phone en kwam bij de G1 een applicatie tegen waarvan ik denk, kijk dat gaat de goede (of foute, als je uitgaat van het slechte in de mens) kant op. Check dit filmpje en denk een paar stappen vooruit. Zo kun je straks je camera richten op personen en je krijgt de Linkedin/ Hyves profielen te zien, of andere speciaal hiervoor ontwikkelde diensten.

2 opmerkingen:

  1. Geweldige toepassing! Jammer genoeg wordt er niets gezegd over de database of de techniek die er achter zit, maar ook voor erfgoedinstellingen zou dat een mogelijkheid zijn om (betrouwbare) informatie te leveren.
    Ik zie mogelijkheden!
    Heb je meer achtergrondinfo over deze app?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik las vandaag een artikel in de informatieprofessional (volgens mij nummer 1, 2009) over een soort architectuur die een dergelijke toepassing (op termijn) zou moeten ondersteunen.
    Het was een artikel over toepassingen vanuit het RACM en het KICH. Ik kan dat nog wel even nazoeken wat de titel ervan was.
    Ik zag vandaag overigens ook dat het 2e Android toestel op het punt staat te verschijnen, wederom een HTC. Deze keer is het (enkel) een touchscreen. Helaas nog alleen aangeboden via een abonnement/provider, Vodafone in dit geval.

    BeantwoordenVerwijderen